נשמח לעמוד לשירותכם

השאירו פרטים ואנו ניצור אתכם קשר

נזקים הנגרמים בעקבות מאמץ יתר

נזקים הנגרמים בעקבות מאמץ יתר

ישנן שתי בעיות עיקריות המתפתחות עקב מאמץ יתר ואי קשב לצורכי הגוף: שברי מאמץ ותסמונת אימון היתר. שתי בעיות אלו נגרמות עקב אי הספק של הגוף להתאושש לאחר אימון. שרירים, גידים ועצמות חווים שינויים תוך כדי האימון, בין היתר "מיני" קרעים בשריר – העוזרים לו להתפתח ולבנות את עצמו מחדש, ו"מיני טראומות" שהעצמות חוות עקב עומסים מתגברים. שתי הבעיות שצוינו הן תוצאה של חזרה על הקרעים והסדקים המזעריים שטרם התאחו וחיזקו את עצמם. האיברים הנפוצים ביותר שניתן למצוא את שברי המאמץ, זה ברגליים-שוק,ירך, ברך, ואת תסמונת אימון היתר ניתן למצוא במפרק שעובד הכי הרבה, כמו מרפק אצל טניסאים, כתף אצל שחיינים ועוד.

אז מה עושים כדי למנוע?

כואב לכם? אל תתאמצו יותר מדי. חשוב לתת מנוחה לאזור הכואב, לא להתאמן באופן רציף אימונים ארוכים ועמוסים (היחידים שיכולים להרשות לעצמם את זה, הם אלו שעלו לעומס ולאורך האימון בהדרגה). אם אתם יושבים הרבה במשרד או בלימודים, בשגרת היום יום שלכם נוטים לשבת ולא להיות פעילים, נקטו זהירות יתרה בתחילת תקופת האימון. ריפוד הנעליים במדרסים ורפידות יכולות להקל בבלימת הזעזועים ולהוריד עומס מהרגל. והכי הכי חשוב, היו קשובים לצרכים של גופכם.

אם כואב לכם ברמה שאינה סבירה, שמעלה חשד שכבר לקיתם בבעיה, עצרו את הפעילות הגופנית לאלתר ותנוחו מספר ימים עד שתרגישו הקלה. אם המצב מחמיר עם החזרה לפעילות, לכו להיבדק על מנת למנוע החמרה נוספת.

זכרו שלפני הבחירה להיות תחרותיים ובכושר, הבריאות היא במקום הראשון וחשוב למנוע את הבעיה ולהיות מודעים לה וזהירים מפניה!

נשמח לעמוד לשירותכם

השאירו פרטים ואנו ניצור אתכם קשר

טיפים

טיפ מספר 17

ספורט הורים וילדים ספורט משפחתי בין ההורים לילדים משפר את התקשורת ביניהם, מאחד את המשפחה ויכול לתקן בעיות תקשורת בין בני המשפחה. ספורט בין הורים וילדים שומר על החיים הבריאים...

טיפ מספר 13

שינה ופעילות גופנית אנשים המתאמנים במהלך היום, זוכים לשינה טובה יותר בלילה. כמו כן, נמצא כי אנשים שישנים 7-8 בלילה, מפגינים ביצועים טובים יותר בכל הקשור לקוגניציה, אך במקרה...

ענקית קידום האתרים