ראשי תוכניות אימון סניפים הטיפ השבועי גלריית תמונות צור קשר
admin On אוקטובר - 13 - 2014

הנזקים שקורים לנו במאמץ יתר

 

ישנן שתי בעיות עיקריות המתפתחות עקב מאמץ יתר ואי קשב לצורכי הגוף: שברי מאמץ ותסמונת אימון היתר. שתי בעיות אלו נגרמות עקב אי הספק של הגוף להתאושש לאחר אימון. שרירים, גידים ועצמות חווים שינויים תוך כדי האימון, בין היתר "מיני" קרעים בשריר – העוזרים לו להתפתח ולבנות את עצמו מחדש, ו"מיני טראומות" שהעצמות חוות עקב עומסים מתגברים. שתי הבעיות שצוינו הן תוצאה של חזרה על הקרעים והסדקים המזעריים שטרם התאחו וחיזקו את עצמם. האיברים הנפוצים ביותר שניתן למצוא את שברי המאמץ, זה ברגליים-שוק,ירך, ברך, ואת תסמונת אימון היתר ניתן למצוא במפרק שעובד הכי הרבה, כמו מרפק אצל טניסאים, כתף אצל שחיינים ועוד.

 

אז מה עושים כדי למנוע?

 

כואב לכם? אל תתאמצו יותר מדי. חשוב לתת מנוחה לאיזור הכואב, לא להתאמן באופן רציף אימונים ארוכים ועמוסים (היחידים שיכולים להרשות לעצמם את זה, הם אלו שעלו לעומס ולאורך האימון בהדרגה). אם אתם יושבים הרבה במשרד או בלימודים, בשגרת היום יום שלכם נוטים לשבת ולא להיות פעילים, נקטו זהירות יתרה בתחילת תקופת האימון. ריפוד הנעליים במדרסים ורפידות יכולות להקל בבלימת הזעזועים ולהוריד עומס מהרגל. והכי הכי חשוב, היו קשובים לצרכים של גופכם.

 

אם כואב לכם ברמה שאינה סבירה, שמעלה חשד שכבר לקיתם בבעיה, עצרו את הפעילות הגופנית לאלתר ותנוחו מספר ימים עד שתרגישו הקלה. אם המצב מחמיר עם החזרה לפעילות, לכו להיבדק על מנת למנוע החמרה נוספת.

 

זכרו שלפני הבחירה להיות תחרותיים ובכושר, הבריאות היא במקום הראשון וחשוב למנוע את הבעיה ולהיות מודעים לה וזהירים מפניה!