ראשי תוכניות אימון סניפים הטיפ השבועי גלריית תמונות צור קשר
admin On אוקטובר - 6 - 2014

חשיבות מלחים ונתרן לספורטאים

טיפ זה מיועד בעיקר לאלו המנהלים אורח חיים של מזון נטול מלחים:

בדור של היום, דור של מודעות, ישנה מודעות להשפעות השליליות של הנתרן ואנשים נוטים להשתמש במלח דל נתרן. היום החלטתי לכתוב לכם על ההשפעות החיוביות של הנתרן על בני אדם בכלל ועל ספורטאים בפרט. יוני נתרן הם חיוניים לתפקוד של תאי עצב ותאי שריר, הם מהווים חלק מתנועת יונים מחוץ ופנים התא ובכך שומרים על קיום מתח חשמלי ופעילותם. במהלך אימון, בדרך כלל כאשר מדובר באימון שלוקח יותר משעה ובעיקר בתנאי חום, אנו נוטים לאבד נוזלים דרך זיעה וביניהם נתרן ומלחים שונים. בהמשך לטיפ הקודם, אנשים ששותים הרבה מים במהלך אימון, דבר שחשוב, חייבים לאזן בין הנתרן לנוזלים כדי לא לגרום להרעלת מים (להזכיר לכם, הרעלת מים היא תוצאה של דילול הנתרן ובכך פגיעה בתאי המוח). מומלץ במקרים כאלו לשתות מים המכילים נתרן או לעצור להפסקות אוכל אחרי שעתיים של אימון.