ראשי תוכניות אימון סניפים הטיפ השבועי גלריית תמונות צור קשר
admin On נובמבר - 17 - 2014

שינה ופעילות גופנית

 

אנשים המתאמנים במהלך היום, זוכים לשינה טובה יותר בלילה. כמו כן, נמצא כי אנשים שישנים 7-8 בלילה, מפגינים ביצועים טובים יותר בכל הקשור לקוגניציה, אך במקרה שלנו, נתמקד בביצועים טובים יותר בפעילות הגופנית.

 

שינה טובה מעניקה למתאמן מוטיבציה, כוחות, עירנות ומצב רוח חיובי לביצוע פעילות גופנית. מנגד, שינה קצרה ולא איכותית עלולה להוביל לדיכאון, לחץ ובכך לפגוע במערכת העצבים, המערכת החיסונית והבריאות הפיזית. שילוב של אלו מגדיל את הסיכוי לפציעות ספורט ובהתאמה, ככל שהשינה קצרה יותר ופחות איכותית, כך גדל הסיכוי לפציעה חמורה יותר.

 

במהלך השינה העמוקה מופרש הורמון גדילה, הורמון שהפרשתו מוגברת לאור ביצוע פעילות גופנית. הורמון זה משמעותי לצעירים שעדיין בתהליך גדילה והתבגרות ועל כן יש להקפיד על שינה מלאה לילדים ובני נוער.

 

מצד אחד, פעילות גופנית מעייפת אתכם ומצד שני מרגיעה את הלחצים בגופכם ובכך מבטיחה שינה טובה יותר. לבסוף, שינה עמוקה ומרגיעה מאפשרת לגוף להתמודד בקלות עם בניית השרירים ועם החלמה מפציעות שונות.