ראשי תוכניות אימון סניפים הטיפ השבועי גלריית תמונות צור קשר
admin On אוקטובר - 26 - 2014

נשימה נכונה וכאבים בצד בזמן כושר

 

נשימה נכונה בקצב נכון משפיעה על ביצועינו בספורט ועל התחושה האישית שלנו. נשימה נכונה ומלאה, כזו שמספקת כמות חמצן ראויה, היא נשימה סרעפתית –  שאיפה מלאה מהאף אל הבטן ואל בית החזה, לאחר התנפחות בית החזה, הסרעפת דוחפת את האוויר החוצה, דרך האף/הפה. תרגולי נשימה יכולים לתרום למצבנו הגופני והנפשי בזמן מנוחה ולאחר מספר תרגולים גם בזמן פעילות גופנית. היא תורמת לרוגע של הגוף ולהרפיית השרירים. שימו לב, שכאשר אנחנו מתאמצים, למשל בריצה, נראה לנו כי יש פער רב בין יכולתנו לבין החמצן שמסופק לגוף שלנו, אנחנו נושמים מהר מאוד ולא יכולים להמשיך, לרוב עקב כאבים מתחת לצלעות – הסרעפת. הסרעפת נעה במהירות רבה כאשר אנחנו נושמים מהר, הרצועות שלה נמתחות וגורמות לכאב. ישנו הסבר נוסף הקשור לאספקת חמצן ולכאבים בצד והוא מבוסס על הטחול. הטחול הוא איבר האחראי על יצירת תאי דם, כאלו המובילים את החמצן מהריאות לתאים, ועקב צורך בפעילות יתר ואי הספק, ישנם כאבים. זהו הסבר שנוטה להיפסל עקב הימצאות הכאבים בצד הנגדי, צד ימין.

 

אז איך מונעים? נושמים נכון ובקצב אחיד, כפי שפורט למעלה. אל דאגה, ככל שמתאמנים יותר, התופעה דועכת. הרבו במתיחות ואם כבר אתם סובלים מכאב, תנוחו והרגיעו את קצב הנשימה, מלאו לאחר מכן את הריאות באוויר ושחררו את האוויר לאט לאט, ככה מספר פעמים. שתו מספיק – התייבשות עלולה להוביל לכיווץ השריר והרצועות. התאמנו לפי סרגל מאמצים, אימון "מ-0 ל100 קמ"ש בשנייה" אינו בריא ועלול לגרום לתפיסת שרירים נוספים, העומס הפתאומי על השריר יכביד עליו ויתפוס אותו, עומס המשפיע גם על הנשימה והסרעפת.